Als je een eigen webwinkel hebt en dus producten via het internet verkoopt, is de kans zeer groot dat je dagelijks gebeld wordt door klanten of potentiële klanten die vragen hebben. Dit gaat dan om vragen over de producten die je verkoopt, maar ook vragen over de bestellingen die geplaatst zijn bij jouw webwinkel. Veel ondernemers die een eigen webwinkel hebben, hebben vaak geen tijd om de klantenservice te doen. Dat is natuurlijk ook te begrijpen, want het runnen van een webwinkel is niet eenvoudig. 

 

Besteed de volledige klantenservice uit

Een van de beste keuzes die je kan maken als je een webwinkel hebt, is het uitbesteden van de volledige klantenservice. Door de klantenservice uit te besteden aan een telefoondienst die een inbound callcenter heeft, kun je enorm veel tijd besparen. De bespaarde tijd kun je vervolgens steken in de groei van je webwinkel, maar ook in andere zaken. Je hoeft zeker niet bang te wezen dat de kwaliteit van de klantenservice hierdoor achteruit gaat, want de kwaliteit wordt juist alleen maar beter. Dat heeft er dan ook mee te maken dat er alleen professionele klantenservice medewerkers bij een telefoondienst werken. 

 

Wat kost het uitbesteden van de klantenservice?

Wanneer je een telefoondienst wilt inschakelen voor het uitbesteden van de klantenservice, dan wil je natuurlijk ook het liefst weten wat dit ongeveer gaat kosten. Helaas is het ontzettend moeilijk om daar een prijs aan te koppelen, want de prijzen zijn afhankelijk van een bepaald aantal zaken. Hierbij kan je bijvoorbeeld denken aan het aantal telefoontjes dat een telefoondienst voor je gaat afhandelen, maar ook heeft iedere telefoondienst eigen tarieven. Houd er wel rekening mee dat de meeste telefoondiensten op basis van een contract werken. Dit gaat dan om een contract van enkele maanden of zelfs enkele jaren. 

 

De juiste telefoonservice vinden

Als eigenaar van een webwinkel vind je het natuurlijk ontzettend belangrijk dat je klanten goed behandeld worden en daarom is het erg belangrijk dat je met de juiste telefoonservice in zee gaat. Er zijn talloze callcenters in Nederland die deze diensten aanbieden, maar niet ieder callcenter is ook kwalitatief en service gericht. Het is daarom verstandig om altijd naar de referenties en reviews van een bepaalde telefoonservice te kijken. Hierdoor kun je achterhalen welke telefoonservice klantgericht is, maar ook welke telefoonservice het beste bij je onderneming past. Je wilt er immers wel zeker van zijn dat alle inkomende telefoontjes op de juiste manier worden beantwoord.